Folketingsmedlem

Telefon: 61 62 33 35

Stén er valgt som folketingsmedlem for Venstre i Holbæk Kredsen

Sten Knuth

- fordi vi er forskellige

Mennesker, virksomheder, områder, og kommuner er forskellige. Politiske holdninger, retorikker er forskellig.

Forskellige ønsker om hvordan vi ser Danmark i fremtiden, har gennem mange år skabt det Danmark vi kender i dag. På godt og ondt. Det Danmark vi bor i, er vi alle en del af. Uanset køn, alder, religion og hudfarve.

Og vores fælles, men også forskellige, bestræbelser på at skabe et bedre Danmark, medfører hver dag en udvikling for vort land.

Jeg stiller op til folketinget for Venstre, fordi min grundtanke er liberal. Frihed, frisind og fællesskab. I den ”ramme” for Venstre er der heldigvis ”højt til loftet og langt til døren”, og det er der behov for. For vi er faktisk meget forskellige i Venstre. Men alle under ”rammen” frihed, frisind og fællesskab.

Forskelligheden skaber den debat vi har i dag. Den er sund og nødvendig. Vi lever i et demokrati, hvor vi skal lade folk komme til orde, et demokrati som accepterer og lytter, men også et demokrati hvor flertallet bestemmer, hvor lov og orden skal herske og hvor vi i demokratiets ånd kan regne med, at det vi beslutter også står ved magt.

Det er det Danmark jeg stiller op for til folketinget.

Har Venstre løsningen på alt? Nej, men sammen med folketingets forskellige politiske partier har Venstre været med til at flytte Danmark derhen, som vi kender det i dag. Vores statsminister siger tit – ”Danmark er ikke noget perfekt land, men et godt land”, som vi hele tiden både skal passe på, men også gøre bedre at leve i.

Er vi i mål? Nej, og det kommer vi aldrig, for der er hele tiden nye udfordringer som kræver vores opmærksomhed og politiske løsninger.

Jeg vil gerne være med at udvikle Danmark. Ligesom jeg var med til at udvikle Slagelse Kommune som borgmester, med de holdninger, værdier og erfaringer jeg har som menneske og som politiker. Holdninger som er liberale, værdier som ordentlighed, åbenhed og lyttende, og med evnen til at indgå kompromiser, som kan være med til at udvikle.

Og så naturligvis med den respekt og accept af, at det er forskellighed, som er med til at skabe et endnu bedre Danmark i fremtiden.

Sten Knuth

- fordi vi er forskellige...

Med 13 år i byrådspolitik, både som menigt medlem, udvalgsformand, 1. viceborgmester og borgmester, bringer jeg erfaring med ind i folketinget, som kan være med at holde kommende lovgivning væk fra detailregler og sørge for at folketinget holder sig i de overordnede rammer.

Jeg synes at have set alt for meget lovgivning, som detailstyrer kommuner, borgere og virksomheder. Det vil jeg gerne gøre noget ved.

Ud over at jeg vil kæmpe for at skabe gode rammer for erhvervslivet har jeg tre mærkesager.

·        Velfærd

·        Vedvarende og bæredygtig energi

·        Integration

Jeg er på FB, Twitter og Instagram – du er meget velkommen til at følge mig, og se samt høre mere om mine mærkesager.

FB:https://www.facebook.com/1Knuth/

Twitter: @Sten_Knuth

Instagram: stenknuth

Jeg er 53 år, gift med Helle og sammen har vi 3 børn godt på vej ud i livet. Har altid boet i Slagelse, hvor jeg også gennem alle mine år har været i det frivillige foreningsliv.

Er uddannet bankmand, har været leder og projektleder gennem mange år, og samtidig haft en dejlig tid med eliteidræt, både som udøver og som landsholdstræner i Taekwondo.

Ud over at sidde i Slagelse byråd, er jeg formand for VeteranHaven og næstformand i Slagelse Taekwondo Klub.

Se mere:www.veteranhaven.dk,www.slagelsetaekwondo.dk